Pazarlama - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı 20
Staj Durumu Var
Mezuniyet Unvanı MESLEK ELEMANI
ÖSYM Tipi YGS6
Program İçeriği

Bu program pasif konumdadır. 



Bu programın temel amacı; sektör koşullarında müşteri değeri yaratabilmek ve maksimum müşteri memnuniyeti sağlayabilmek için, satış ve pazarlamadaki yeni gelişme ve kavramları tanıyan, satış stratejileri konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahip insan kaynağını yetiştirmektir.  Bu amaçla öğrenciler çoğunlukla gerçek piyasa koşullarında karşılaşacakları konularda eğitilirler.  Programın hedefler:




  • Yeni pazarlama tekniklerini tanıyan ve anlayabilen

  •  Reklam, markalaşma ve kişisel satış konularında bilgi sahibi olan ve bu konulardaki uygulamalara katkıda bulunabilen

  • İşletme için önemli bir varlık olan tüketiciyi tanıyan ve tanıma için gerekli sosyal, psikolojik etkileri inceleyerek pazarı yakından izleyebilme konusunda katkı sağlayabilen

  • Temel ekonomi kavramlarına hâkim yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen, etkin iletişim becerilerine sahip olan meslek elemanı yetiştirmektir.



Pazarlamacılık ülkemizde hızla gelişmekte olan bir hizmet alanıdır.



Bu programı bitiren öğrenciler önlisans diploması ve Meslek Elemanı ünvanı almaya hak kazanırlar.



Mezunlar sahada ve mağazalarda satış elemanı, satış temsilcisi, satış yöneticisi, pazarlama şirketlerinde araştırmacı, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında da müşteri temsilcisi olarak görev alabilmektedirler.



Bu alanda çalışmak isteyenler için iş alanı çok geniştir. Pazarlama hizmetlerinin sunulduğu, özel sektöre ait kurum ve kuruluşlarda görev alabilirler. Yabancı dil bilenlerin uluslararası pazarlama şirketlerine de iş başvurusunda bulunabilme imkanları mevcuttur.



Mezun öğrenciler ayrıca, DGS sınavında başarılı oldukları takdirde örgün eğitimde aşağıdaki lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.



















Dikey Geçiş Yapılabilecek AÖF Dışındaki Lisans Programları



·         Halkla İlişkiler



·         Halkla İlişkiler ve Reklamcılık



·         Halkla İlişkiler ve Tanıtım  



·         İletişim 



·         İletişim Bilimleri



·         İşletme



·         İşletme Enformatiği



·         İşletme Yönetimi



·         İşletme-Ekonomi



·         Lojistik



·         Lojistik Yönetimi



·         Pazarlama



·         Reklam Tasarımı ve İletişimi



·         Reklamcılık



·         Reklamcılık ve Halkla İlişkiler



·         Teknoloji ve Bilgi Yönetimi



·          Uluslararası İşletmecilik



Fark Derslerini Almadan (3. Sınıftan) Dikey Geçiş Yapılabilecek Açık Öğretim Fakültesi Programları



·         Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri



·         İktisat



·         Kamu Yönetimi



·         Maliye, Uluslararası İlişkiler



·         İşletme, Konaklama İşletmeciliği



·         Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi



·         Halkla İlişkiler ve Reklamcılık



·         Halkla İlişkiler ve Tanıtım



Fark Derslerini Alarak Dikey Geçiş Yapılabilecek Açık Öğretim Fakültesi Programları



·         Havacılık Yönetimi




 


Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Öğr.Gör. RAŞİT ACAR
Tarihçe
Yüksekokulumuz, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olarak 6 Aralık 1976 tarihinde kurulmuştur. 20 Temmuz 1982 tarihinde, 41 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Akdeniz Üniversitesi bünyesine alınmış; Isparta Mühendislik Fakültesine bağlı ön lisans düzeyinde öğrenim yapan bir meslek yüksekokulu haline getirilmiştir. 3 Temmuz 1992 tarihinde 3837 sayılı Kanun ile Süleyman Demirel Üniversitesine bağlanmıştır. Son olarak da, 17.03.2006 tarih ve 5467 sayılı Kanun'la kurulan Mehmet Akif Ersoy Üniversitesine bağlanarak Meslek Yüksekokulu adını almıştır.

16.05.2012 tarih ve 21374 sayılı yazı ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının kararı ile Meslek Yüksekokulu; Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu ve Burdur Meslek Yüksekokulu olmak üzere 3'e bölünmüştür.

7100 m² kapalı alan içinde 15 büro, tamamı projeksiyonlu 17 derslik, 2 bilgisayar laboratuvarı, 1 konferans salonu, 1 kafeterya, 1 etüt salonu, 1 yemekhane; 4000 m² açık alan içinde 1 suni çim halı saha, 1 voleybol ve 1 basketbol sahası ile hizmet vermektedir.

Yüksekokulumuzda;
Pazarlama,
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları,
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı,
Çağrı Merkezi Hizmetleri,
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği,
Sağlık Kurumları İşletmeciliği programları yer almaktadır
Kazanılan Derece
Öğrenciler müfredat programındaki tüm şartları ve mezuniyet gerekliliklerini başarıyla tamamladıktan sonra, “Pazarlama ve Dış Ticaret” alanında Önlisans derecesi ile mezun olurlar.
Kabul Koşulları
Öğrenciler Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)'ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce(ÖSYM) düzenlenmektedir (www.osym.gov.tr). Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, YGS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler.
Üst Kademeye Geçiş
Önlisans öğrenimi sonrasında, öğrencilerin DGS sınavı ile ilgili Üniversitelerin Lisans çalışmalarına devam etmeleri mümkündür.
Mezuniyet Koşulları
Pazarlama ve Dış Ticaret Bölümünden mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır:
İlgili yönetmelikte belirtilen süreler içerisinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak, aldığı derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması ile tamamlamak zorunludur.
Mezun İstihdam Olanakları
Mezunların mesleki profilleri aşağıdaki özellikleri içerir:
• Profesyonel olarak hazırlıklı olma, farklı durumlara profesyonel uyum, devam eden Pazarlama ve Dış Ticaret bölümünde önkoşul olan pratik ya da temel profesyonel eğitim.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrencinin başarı notunun hesaplanmasında dersin niteliğine göre sınavlar yazılı, sözlü, ödev, proje ya da laboratuar çalışması olarak değerlendirilmektedir. Sınavları değerlendirmede; ders başına bir ara sınav % 40 ve/veya ara sınav yerine geçen diğer çalışmaların başarı notuna katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavından alınan (final sınavı) notunun başarı notuna katkısı % 60’dır. Öğrencilere kendi gelişimleri için, eğitim almakta oldukları alanla ilgili araştırmaya yönelik projeler öğretim elemanları danışmanlığında yürütülmektedir.Mazeret sınavı, mazeretlerle ilgili belgelerini, bir dilekçeyle birlikte sınavların bitimini takip eden ilk iş günü mesai bitimine kadar birimine ulaştırmaları gerekir.



https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=3508