Çağrı Merkezi Hizmetleri - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı 60
Staj Durumu Var
Mezuniyet Unvanı MESLEK ELEMANI
ÖSYM Tipi TYT
Program İçeriği

Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı; Büro Hizmetleri ve Yönetici Asistanlığı Bölümü kapsamında açılan dört yarıyıllık bir programdır.



Programın amacı; Türkiye’de hızla büyümekte olan çağrı merkezi sektörünün gelişimini sağlamak, faaliyet ve etki alanını genişletmek için, gerekli deneyimi kazanmış, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, nitelikli işgücü yetiştirmektir.



Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı birinci ve ikinci öğretimde hizmet veren bir program olup, birinci öğretimde 70 öğrenci kontenjanına sahiptir.



Mezun öğrencilerin en büyük istihdam alanları programın özelliğinden dolayı ağırlıklı olarak çağrı merkezleridir. Ayrıca bu programdan mezun olacak öğrenciler, kamu kurum ve kuruluşlarında da çalışabilirler.



Programı tamamlayanlar, 2 yıllık ön lisans mezunu statüsüne sahip olarak, örgün ve uzaktan eğitim lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.



 



















Dikey Geçiş Yapılabilecek AÖF Dışındaki Lisans Programları



·         Halkla İlişkiler



·         Halkla İlişkiler ve Reklamcılık



·         Halkla İlişkiler ve Tanıtım



·         İletişim



·         İletişim Bilimleri



·         İletişim Sanatları



·         İletişim Tasarımı ve Medya



·         İnsan Kaynakları Yönetimi



·         İşletme Bilgi Yönetimi



·         İşletme



·         Lojistik Yönetimi



·         Medya ve Görsel Sanatlar



·         Medya ve İletişim



·         Reklamcılık ve Halkla İlişkiler



·         Yeni Medya ve Gazetecilik



·         Yeni Medya



·         Teknoloji ve Bilgi Yönetimi



·         Yönetim Bilişim Sistemleri



·         Yeni Medya ve İletişim



Fark Derslerini Almadan (3. Sınıftan) Dikey Geçiş Yapılabilecek Açık Öğretim Fakültesi Programları



Halkla İlişkiler ve Reklamcılık



Fark Derslerini Alarak Dikey Geçiş Yapılabilecek Açık Öğretim Fakültesi Programları



 



Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, İktisat, Kamu Yönetimi, Maliye, Uluslararası İlişkiler, İşletme, Konaklama İşletmeciliği, Yönetim Bilişim Sistemler




 



3+1 modeli, nitelikli meslek elemanı olarak görev yapacakları işyerlerindeki sorumluluklarını,  işçi-işveren ilişkilerini,  üretim-iş güvenliği sistemlerini, yeni teknolojileri işyerlerinde tanımalarını sağlamayı amaçlamaktadır. 3+1 modeli öğrenciye daha kolay iş bulma imkânı, kariyer planlaması ve hedeflere ulaşma, iş hayatı şartlarını daha erken öğrenme ve uygulama becerisine sahip olma gibi faydalar sağlamaktadır.


Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Öğr.Gör. MEHMET VARKAL
Tarihçe
Yüksekokulumuz, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olarak 6 Aralık 1976 tarihinde kurulmuştur. 20 Temmuz 1982 tarihinde, 41 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Akdeniz Üniversitesi bünyesine alınmış; Isparta Mühendislik Fakültesine bağlı ön lisans düzeyinde öğrenim yapan bir meslek yüksekokulu haline getirilmiştir. 3 Temmuz 1992 tarihinde 3837 sayılı Kanun ile Süleyman Demirel Üniversitesine bağlanmıştır. Son olarak da, 17.03.2006 tarih ve 5467 sayılı Kanun'la kurulan Mehmet Akif Ersoy Üniversitesine bağlanarak Meslek Yüksekokulu adını almıştır.

16.05.2012 tarih ve 21374 sayılı yazı ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının kararı ile Meslek Yüksekokulu; Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu ve Burdur Meslek Yüksekokulu olmak üzere 3'e bölünmüştür.

7100 m² kapalı alan içinde 15 büro, tamamı projeksiyonlu 17 derslik, 2 bilgisayar laboratuvarı, 1 konferans salonu, 1 kafeterya, 1 etüt salonu, 1 yemekhane; 4000 m² açık alan içinde 1 suni çim halı saha, 1 voleybol ve 1 basketbol sahası ile hizmet vermektedir.

Yüksekokulumuzda;
Pazarlama,
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları,
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı,
Çağrı Merkezi Hizmetleri,
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği,
Sağlık Kurumları İşletmeciliği programları yer almaktadır

Yüksekokulumuz teknolojiyi ve diğer gelişmeleri de yakından izleyerek yapısını hızla genişletmektedir. Eğitim ve öğretimin çağdaş uygulama olanakları ile desteklendiği okulumuzda, öğrencilerimiz derslerde edindikleri teorik bilgilerini alanlarındaki işyerlerinde uygulama yaparak pekiştirmektedir.
Yüksekokulumuzdan mezun olan öğrencilerin büyük bir kısmı mezun oldukları alanlarda iş bulmakta veya DGS ile dört yıllık bölümlere geçiş yaparak öğrenim hayatlarını sürdürmektedirler.

Misyon
Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, evrensel nitelikte bilgi ve teknoloji üreten, araştırmacı, katılımcı, özgün ve estetik değerlerle iş dünyasının ihtiyaç duyduğu, uluslararası standartlarda mesleki ve teknik beceriye sahip, üstün nitelikli meslek elemanları yetiştirmektir.

Vizyon
Takım çalışmasını teşvik eden, paylaşımcı bir yönetime sahip, il, bölge ve ülke sorunlarının çözümüne dönük çalışmalar yapan, çağdaş mesleki teknik eğitimin gerektirdiği bilgi ve beceriye sahip, teknolojik gelişmeleri takip eden, uluslararası platformlarda aranılır nitelikte meslek elemanları yetiştiren, değişime öncülük eden, mensubu olmaktan gurur duyulan bir kurum olmak.
Kazanılan Derece
Önlisans Derecesi
Kabul Koşulları
Öğrenciler Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)'ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce(ÖSYM) düzenlenmektedir (www.osym.gov.tr). Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, YGS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler.
Üst Kademeye Geçiş
Önlisans öğrenimi sonrasında, öğrencilerin DGS sınavı ile Üniversitelerin Lisans programlarına devam etmeleri mümkündür.
http://www.osym.gov.tr/TR,8862/hakkinda.html
Mezuniyet Koşulları
ağrı Merkezi Hizmetleri programından mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır: *İlgili yönetmelikte belirtilen süreler içerisinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak, aldığı derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması ile tamamlamak.
Mezun İstihdam Olanakları
Mezun öğrencilerin en büyük istihdam alanları programın özelliğinden dolayı ağırlıklı olarak çağrı merkezleridir. Ayrıca bu programdan mezun olacak öğrenciler, kamu kurum ve kuruluşlarında da çalışabilirler.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrencinin başarı notunun hesaplanmasında dersin niteliğine göre sınavlar yazılı, sözlü, ödev, proje ya da laboratuar çalışması olarak değerlendirilmektedir. Sınavları değerlendirmede; ders başına bir ara sınav % 40 ve/veya ara sınav yerine geçen diğer çalışmaların başarı notuna katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavından alınan (final sınavı) notunun başarı notuna katkısı % 60’dır. Öğrencilere kendi gelişimleri için, eğitim almakta oldukları alanla ilgili araştırmaya yönelik projeler öğretim elemanları danışmanlığında yürütülmektedir.Mazeret sınavı, mazeretlerle ilgili belgelerini, bir dilekçeyle birlikte sınavların bitimini takip eden ilk iş günü mesai bitimine kadar birimine ulaştırmaları gerekir.



https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=3516