Çocuk Gelişimi - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Var
ÖSYM Tipi EA
Program İçeriği

Çocuk Gelişimi Bölümü


Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Dr. Öğr. Üyesi HATİCE DARGA
Tarihçe
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Bucak Sağlık Yüksekokulu 05 Ağustos 2012 tarih ve 28375 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak, 2012/3449 sayılı bakanlar kurulu kararıyla kurulmuştur. 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Çocuk Gelişimi Bölümü 1. öğretim programıyla eğitim öğretime başlamıştır. 2020-2021 eğitim-öğretim yılında öğrenci kontenjanı 50+2 olarak belirlenmiştir. Bucak Sağlık Yüksekokulunda Çocuk Gelişimi bölümünde 3 öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi görev yapmaktadır. Ayrıca bu bölümde, ÖYP Kapsamında Hacettepe Üniversitesinde görevli olan bir araştırma görevlisi yer almaktadır. Yüksekokulumuz Çocuk Gelişimi bölümü eğitim periyodu 4 yıl ve 8 sömestirdir. Lisans eğitimi boyunca öğrenciler mezun olabilmek için en az 240 AKTS kredisi almak zorundadır.
Kazanılan Derece
Öğrenciler müfredat programındaki tüm şartları ve mezuniyet gerekliliklerini başarıyla tamamladıktan sonra, " Çocuk Gelişimi" alanında Lisans derecesi ile mezun olurlar.
Kabul Koşulları
Lise diplomasına sahip öğrenciler, T.C. Yüksek Öğretim Kurulu, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınavlarda veya ÖSYM’nin kabul ettiği belirli uluslararası sınavlardan belirli başarıyı gösteren öğrencilerden, öğrencilerin tercih ve başarı sırası göz önünde bulundurularak ÖSYM tarafından yerleştirilir.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde öğrenci olma hakkı kazanan aday, Üniversite tarafından ilan edilen süre içinde belirlenen belgelerle kesin kaydını yaptırır.
Üst Kademeye Geçiş
Bu programdan mezun olan öğrenciler, belirlenmiş kurallar uyarınca, yüksek lisans programlarına devam edebilirler.
Mezuniyet Koşulları
Toplamda 240 AKTS kredisi ders alan, tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlayan öğrenciler lisans derecesi almaya hak kazanırlar.
Mezun İstihdam Olanakları
Çocuk gelişimciler eğitim, sağlık ve sosyal hizmet alanında aşağıda belirtilen kurum ve kuruluşlarda uzman, proje yürütücüsü, danışman, kurucu, idareci, denetimci olarak görev yapmaktadır. Çocuk gelişimi mezunları, Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Çocuk Evleri, Koruma Bakım ve Rehabilitasyon Merkezleri’nde, Çocuk ve Gençlik Merkezleri’nde, Aile Danışma Merkezleri’nde, Sağlık Bakanlığı’na bağlı Aile Sağlığı Merkezlerinde ve hastanelerde, Çocuk hastaneleri ve hastane okullarında, Adalet Bakanlığı’na bağlı çocuk mahkemelerinde ve eğitim evlerinde, Milli Eğitim Bakanlığı; Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nde, Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nde, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde, Halk Eğitim Merkezlerinde, Talim Terbiye Genel Kurulu’nda, Anaokullarında, Özel eğitim, bakım ve rehabilitasyon merkezlerinde, İç İşleri Bakanlığı’nda, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu’nda, Özürlüler İdaresi Başkanlığı’nda, Devlet Planlama Teşkilatı’nda, Radyo ve televizyondaki çocuk ve gençlik programlarının ve eğitim programlarının hazırlanması ve yürütülmesinde, Çocuk tiyatrolarında ve çocuk filmlerinde, Çocuklara yönelik kitap, dergi, gazete gibi yayınların hazırlanmasında, Eğitsel oyuncak tasarımı ve üretiminde, UNICEF, ILO ve gönüllü kuruluşlarda, Sivil Toplum Kuruluşları'nda görev yapmaktadır.
Ölçme ve Değerlendirme
Programda ara sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), uygulama(lar) ve final sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemi yazılı sınav(lar), doğru-yanlış test(ler), kısa cevaplı test(ler), eşleştirmeli test(ler), sözlü sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), performans görevi (Uygulama / Laboratuvar / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) içerebilir. Bu bölüm, her bir ders için bireysel ders tanıtım sayfasında detaylı olarak açıklanmıştır.
Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında yarıyıl içi çalışmalarının %40’ı, yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınır. Öğrencilerin; teorik derslerin en az %70’ine, uygulamaların veya uygulamadan oluşan derslerin en az %80’ine devamları zorunludur.
Öğretim ve sınavla ilgili diğer konular Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde bildirilmiştir.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Lisans Programlarında 100'lük not sisteminden harfli not sistemine not dönüşümü aşağıdaki tablo esas alınarak yapılır.
Başarı Puanı Harf Notu 4’lü Not
90-100 AA 4,00
85-89 BA 3,50
80-84 BB 3,00
75-79 CB 2,50
70-74 CC 2,00
65-69 DC 1,50
60-64 DD 1,00
01-59 FD 0,50
00.00 FF 0,00
00.00 DZ 0,00
*Başarı notu hesaplanmasında Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme sistemi esasları uygulanır.
*Başarılı notlar: AA, BA, BB, CB, CC notlarıdır. Bunlardan birini almış olan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
*Koşullu başarılmış notlar; DC ve DD notlarıdır.
*Başarısız notlar; FD ve FF notlarıdır.
*Öğrencinin başarı/başarısızlık durumu her yıl/yarıyıl sonunda AGNO hesaplanarak belirlenir. AGNO’su 2.00 ve üzerinde olan öğrenci başarılıdır. AGNO’su 2.00’ın altına düşen öğrenci başarısızdır.
*AGNO’su en az 2.00 olan öğrenciler başarılı sayılır. Başarısız (FD), (FF) veya (DZ) olunan derslerin mezun oluncaya kadar başarılması zorunludur.




https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=40726